משרד חקירות

מעורבות משרדי החקירות בענפי הספורט

עולם הספורט לא נקי כפי שהיינו רוצים שיהיה

ספורט הוא אחד התחומים המרגשים ביותר של חיי היום יום שלנו. האהדה שלנו לקבוצה, לספורטאי או לתחום מסוים חוצה גבולות ומרחקים, ולוקחת אותנו למקומות מרגשים ומסעירים ביותר – אבל לצערנו, עם כל הטוב הזה יש גם לא מעט רע. בעולם כולו, ובישראל בפרט, ידועים מקרים רבים שבהם אנשים מנצלים את התשוקה של אנשים לספורט, ואת סכומי הכסף הגדולים המעורבים בתחום, בכדי לבצע מעשי רמאות ועבירות קשות. החל ממכירת משחקים על ידי שחקנים, דרך שופטים שמטים משחקים ועד שחיתויות בקבלת תפקידים שונים – הכל יכול לקרות, ובכדי לרדת לשורש העניין יש צורך במשרד חקירות.

קצת על התפקיד של משרדי חקירות בתחום הספורט

  • למה משרדי חקירות? הסיבה שבגללה במקרים רבים מי שחושף את הלכלוך בענפי הספורט הוא משרד חקירות ולא המשטרה, היא שמדובר בגורם מקצועי שיכול להקדיש את עצמו לתחום הזה, ויש לו מומחיות ספציפית בו. במעשי הונאה ספורטיביים בדרך כלל ישנו צד שמרוויח בצורה משמעותית, לעומת רוב גדול שיוצא בהפסד קטן עד גדול – כמו לדוגמה במצב של הימורים לא חוקיים שמובילים להטיית משחקים. למשרדי חקירות יש את היכולת לרדת לשורש העניין ולהבין האם ישנו משחק מלוכלך.
  • דוגמאות עדכניות – ישנן לא מעט דוגמאות עדכניות למעורבות של משרדי חקירות בענפי הספורט. בישראל, ההתאחדות לכדורגל עושה שימוש קבוע בשירותים של משרד חקירות גדול בכדי לבצע חקירות שונות בצורה מקצועית ובלתי תלויה במשטרה. באיטליה, פרשת הטיית המשחקים הגדולה בתולדות הכדורגל האירופי נחשפה בשנת 2006, והובילה לירידת ליגה של האלופה יובנטוס ולהפחתת נקודות של קבוצות רבות נוספות – והפרשה החלה בעבודה של חברת חקירות בינ"ל שחשפה את שיבוצי השופטים המוטים למשחקים של אותן קבוצות, והובילה לחקירה של המשטרה האיטלקית.

משרד חקירות

חקירות ספורט הן לא עניין של מה בכך

בחקירות ספורט תמיד ישנו צד שמרוויח המון, ושיש לו אינטרס ברור לטשטש עקבות של מה שעשה. לכן מדובר בחקירות לא פשוטות, שיש צורך במשרד חקירות גדול ואיכותי בכדי להוציא לפועל בצורה מקצועית.

כתיבת תגובה