חקירות בינלאומיות

ההבדל בין חקירות בינלאומיות לחקירות פנים ארציות

כיום עסקי החקירות הפרטיות הפכו לדבר די נפוץ, בעיקר נושא חקירות כלכליות ופרטיות. ישנם שני סוגי חקירות עיקריים – חקירות בינלאומיות למול חקירות פנים ארציות, אשר ההבדלים ביניהם הוא די ברור. נדון בהבדלים ובאופן בו החקירות נבדלות זו מזו.

סוגי החקירות השונים

ראשית חשוב לציין כי ישנם סוגים שונים של חקירות, ללא תלות במרחב בו הן מתבצעות, כך שיכולה להתבצע חקירה דומה במרחב שונה. למשל, חקירות כלכליות, האזנות סתר, חקירות פרטיות, חקירות איתור נכסים ומודיעין עסקי. כל סוג חקירה שכזה יכול להתנהל הן במרחב הבינלאומי והן במרחב הפרטי והכל תלוי בצרכי הלקוח ורצונו האישי. על מנת לנהל את הליך החקירה בצורה נכונה ומדויקת, היוועצו בנציג מהחברה המטפלת בעניינכם באשר להליך הדברים ומיקוד החקירה במרחב הנכון.

מהן חקירות בינלאומיות?

חקירה בינלאומית היא שיטה במסגרתה החוקר נאלץ להתמודד עם אתגר הגלובליזציה חוצה הגבולות. המעבר כיום ממדינה למדינה הוא פשוט, קל וזול יחסית לעבר, כאשר הניסיון לאתר גורם מסוים במסגרת אותו כפר גלובאלי עשוי להיות מאתגר. עם זאת, על מנת להגיע למטרה, יש צורך בפיתוח כישורים ייחודיים להתנהלות במרחב הגלובאלי. לרוב, חברות החקירות העוסקות בחקירות בינלאומיות יעסיקו חוקרים הדוברים מגוון שפות ומכירים את המנהגים והתרבויות השונות במדינות מסוימות ואף כאלה בעלי אזרחויות זרות, כך שיתאפשר להם להיכנס לכל מקום בכל עת ללא כל בעיה או שיהוי. בנוסף, חברות חקירות פרטיות העוסקות בסוג חקירה כזה לרוב יקיימו קשרים עם מגוון משרדים מקומיים וגורמי אינטל מקומיים.

חקירות בינלאומיות

חקירות פנים ארציות

החקירות הפנים ארציות לעומת זאת, כשמן כן הן. מדובר בחקירות ממגוון סוגים (פרטיות, כלכליות וכו') אשר מתקיימות בארצנו הקטנטונת. אמנם, נראה כי מדובר באתגר פחות מורכב מאשר חקירות המתקיימות במרחב הגלובאלי, אך לא בהכרח כך הדבר. מדינת ישראל אמנם מדינה קטנה אך אין הדבר מעיד על מורכבות האיתור והחקירה בה. החקירות הפנים ארציות, עם זאת, יידרשו חוקרים אחרים, כאלה המכירים את הסביבה הפנים ארצית והדינמיקות השונות בה וכמובן, אמצעים אחרים.