חקירות בינלאומיות

כיצד ניתן למנוע מעילה בעסק?

מעילה היא עבירה שעלולה לגרור אחריה עונש חמור, אך חשוב יותר לנסות למנוע אותה מראש. כיצד עושים זאת ואיזה כלים עסקים יכולים להפעיל על מנת לזהות מעילות? הנה כל התשובות

אחת המטרות של איסוף מודיעין עסקי היא לגלות מה עושות חברות אחרות, על מנת להשתמש בזה כדי למנוע מהן לייצר יתרון. עם זאת, יש מקרים שבהם איסוף מודיעין מן הסוג הזה מופנה פנימה ולא החוצה – כמו למשל כאשר יש חשד למעילה. מצד שני, חשוב יותר להשקיע את המשאבים בניסיון למנוע את המעילה מראש, ולא רק במיצוי ההליכים המשפטיים עם העבריינים.

ההשלכות של מעילה

מניעת מעילה בעסק היא עניין חשוב. קודם כל, למעילה יש בדרך כלל השלכות וביטוי כלכלי. אם המעילה נמשכת זמן רב, המשמעות עלולה להגיע עד כדי קריסה של העסק וביטול כל היתרונות היחסיים שלו מול המתחרים. שנית, עובד שמועל בדרך כלל גם פועל בצורה לא מוסרית גם במישורים אחרים. בהקשר הזה, הפגיעה בעסק היא אמנם לא ישירה – אך לא פחות חמורה. 

דרכים למנוע מעילה

איסוף מודיעין עסקי הוא כאמור חלק מסל פעולות רחב יותר שמתבצע רק כאשר החברה מגיעה למסקנה שלפיה עליה למצוא יתרון מול המתחרים. בכל מקרה אחר שבו רוצים למנוע מעילה בתוך העסק, יש כמה דרכים שבהן כדאי לפעול:

א. חינוך, הסברה ודוגמא אישית – עסקים, חברות וארגונים בכל תחום מחזיקים באחריות רבה כלפי העובדים שלהם. בין היתר, אותם ארגונים נדרשים להסביר לעובדים על המשמעות של מעילה ולשמור מולם על שקיפות. כאשר בארגונים מסבירים על ההשלכות השליליות של המעילה ואף נותנים דוגמא אישית באמצעות המנהלים, יש סיכוי פחות גבוה לכך שהם יסבלו מעבירות כאלה מצד העובדים.

ב. מעקב, בילוש וריגול – טקטיקה אחרת לגמרי שבה ניתן לנקוט על מנת למנוע מעילה בעסק מבוססת על שיטות שונות של מעקב, בילוש וריגול. כאן לא מסתפקים רק בהסברה כללית או בניסיון להעביר מסר מוסרי כזה או אחר, אלא משלבים בתוך העסק כלים שמאפשרים לזהות בזמן אמת את המעילה ואת הגניבה. במילים אחרות, מדובר על כלים מתחום הריגול שמשלבים בתוכם גם אלמנטים של בישול, חקירות ומעקב אחר העובדים.

ג. יצירת הרתעה – עסקים שבהם כבר הייתה מעילה יכולים לנצל את המשבר הנוכחי על מנת ליצור הרתעה. בעסקים כאלה, משתמשים במעילה של עובדים אחרים על מנת להראות לעובדים הקיימים מה יקרה להם במידה והם יבצעו עבירות דומות. לרוב, את ההרתעה מייצרים באמצעות מיצוי הדין עם הנאשמים במישור הפלילי והאזרחי.

הפתרון? פנייה למשרד חקירות

עסקים יכולים לרכז את הדרישות שלהם עבור מודיעין עסקי וריגול תחת קורת גג אחת. בשביל לעשות את זה, עליכם לפנות אל משרד חקירות המתמחה בכך.

כתיבת תגובה