מדריך לבחירת חוקר פרטי

הצורך בחוקר פרטי שונה לחלוטין מצרכים רבים שלנו לרכוש מוצר או אפילו לשכור את שירותיו של בעל מקצוע. מדובר על צורך נדיר יחסית שאם הוא כבר מתעורר, צריך לתת לו מענה מדויק, נכון ומהיר ללא פשרות. בניגוד לשולחן שהסתבר כלא מוצלח במיוחד ואותו ניתן להחליף בקלות באחר, עבודה כושלת של חוקר פרטי תשפיע משמעותית על המשך החיים. לכן, חשוב לשים לב לדברים שונים בבחירת חוקר פרטי. חיפוש בגוגל של חוקר פרטי המלצות הוא טוב אך לא מספיק. כמה טיפים לבחירת חוקר פרטי:

  • חוקר עם רישיון: זהו הדבר הראשון והבסיסי שיש לבדוק: האם אותו חוקר אכן רשאי לבצע חקירות פרטיות. שימו לב שלא מספיק שלמשרד בו הוא עובד יהיה רישיון אלא גם לו עצמו. הרישיון ניתן ממשרד המשפטים והוא ניתן רק לאחר בחינות שעבר החוקר וסטאז' שעבר. בקשו לראות את הרישיון.
  • התמחות בחקירות רלוונטיות לכם: ישנם חוקרים פרטיים שמכריזים על עצמם כמומחים בכל תחום. הכרזה כזו כבר צריכה לעורר חשד. לכל בעל מקצוע יש התמחות בתת תחום בתוך תחום העיסוק הרחב. ודאו שהחוקר שלכם אינו מכריז על עצמו כמומחה בהכל ובדקו מהו סוג החקירות בו הוא מתמחה והאם מדובר על סוג חקירות הרלוונטי לכם.
  • להפגש פנים מול פנים עם החוקר: עם הווטסאפ, הטלפון ואמצעי התקשורת הרבים שישנם היום אנו  מתפתים פעמים רבות לבחור בעל מקצוע מבלי לפגוש אותו. כאשר זהו אינסטלטור כנראה שלא תהיה בעיה עם הדבר אך כשמדובר על חוקר פרטי שעבודתו היא רגישה מאוד, כדאי להפגש איתו ולהתרשם ממנו בפגישה אישית. רק כך תדעו באופן חד משמעי האם אתם סומכים עליו באופן מלא. חיפוש של חוקר פרטי המלצות שנראות אמינות יחד עם פגישה אישית יתנו לכם בסיס טוב לעבוד עם אותו חוקר.
  • לבקש לראות עבודות קודמות: עבודתו של חוקר פרטי היא עבודה רגישה הכוללת בתוכה פרטים אישיים רבים ולכן סביר שלא כל עבודותיו יהיו פרושות על השולחן. עם זאת, כנראה יוכל להראות דו"חות ומסמכים מעבודה קודמת שהטיפול בה כבר נגמר. לכל חוקר אמורה להיות עבודה אחת כזאת לפחות. התרשמו מן המסמכים והדו"חות, תראו מה הם כוללים. תמונות איכותיות הן חשובות ומשמשות ראיה משמעותית בבית המשפט.
  • חוקר שיודע היטב את גבולות החוק: היום ישנן  שיטות רבות לאיסוף מידע. יותר קל מאוד למצוא שיטות מתוחכמות לחקירה ואיסוף מידע מאשר להציב גבולות ולהגיד: עד כאן, זו שיטה לא חוקית ולא אשתמש בה. ודאו שהחוקר משתמש בשיטות הנחשבות חוקיות. מידע שנאסף בשיטות שאינן חוקיות גם לא יהיה קביל בבית משפט.
  • לבדוק שהחוקר זמין לכל שאלה: חקירה פרטית היא תהליך, ממש כפי שמשפט שיתנהל עם סיומה הוא תהליך. כפי שבמהלך משפט אתם זקוקים לעורך דין שיהיה זמין ונגיש עבורכם תמיד, כך במהלך חקירה פרטית החוקר צריך להיות זמין לכל שאלה. בדקו קודם כל שאתם מקבלים מהחוקר מספר ישיר שלו ולא של משרד או מוקד ובדקו גם שהוא עונה במהירות, ואם לא עונה- לפחות חוזר אליכם בהקדם.
  • ניסיון בחקירות פרטיות נטו: פעמים רבות חוקרים פרטיים מגיעים מתחום הביטחון, בין אם זה משטרה, השב"כ או המוסד. גם אם התנסו בחקירות במסגרות אלה, צורת העבודה שונה מצורת העבודה בחקירות פרטיות. ודאו שלחוקר ניסיון מספק בתור חוקר פרטי מבלי לקחת בחשבון את תקופת שירותו במשטרה או במוסד אחר. אלה מהווים רק בונוס אך לא את העיקר.

חוקר פרטי

כתיבת תגובה