חקירה כלכלית בהליך גירושין – מה היתרונות?

אחד היתרונות של חקירה כלכלית הוא שניתן לשלב אותן בהליכי גירושין. במאמר הבא נסביר למה כדאי לשלב חקירה כזו בגירושין, מה היתרונות של זה עבור בני הזוג ומה המשמעות מבחינת בית המשפט

גירושין הוא הליך ארוך שעשוי להימשך כמה שנים ברצף. במידה ובני הזוג לא מגיעים להסכמה ולא רוצים לפנות לאפיק של גישור, הם נדרשים לאסוף כמה שיותר מידע על מנת לבסס את העמדה שלהם מול הצד השני. במסגרת איסוף המידע, יש משמעות גדולה להיבט הכלכלי. בנוסף, את ההיבט הכלכלי ספציפי אפשר לבדוק בעזרת חקירות שעוסקות בכך.

מאפיינים של חקירות כלכליות

חקירות כלכליות מבוצעות בדרך כלל עבור חברות ועסקים. ספציפית עבור אנשים פרטיים ובני זוג בהליכי גירושין, המטרה של חקירות אלו היא לאסוף כמה שיותר מידע כלכלי על ההתנהלות של הצד השני. 

למה להתמקד בהיבט הכלכלי בגירושין?

היתרונות של חקירה כלכלית בהליך גירושין עולים בקנה אחד עם האינטרסים השונים של בני הזוג. הנה למשל כמה יתרונות כאלה, שיכולים גם להסביר מדוע כדאי לשלב את ההיבט הכלכלי בהליכי גירושין:

א. בשביל לדעת מה מצב חשבון הבנק האמיתי של בן או בת הזוג – היתרון הכי מובהק של חקירה בהיבט הכלכלי הוא שכך הצד השני יכול לדעת מה המצב האמיתי בחשבון הבנק של בן או בת הזוג. למעט מקרים שבהם מדובר על חשבון בנק משותף, בכל שאר הנסיבות יש צורך בחקירה לעומק שתעניק פרספקטיבה מבוססת. לאחר מכן, ניתן להשתמש במידע הזה כדי לקבוע את רף דמי המשמורת או על מנת לקבל החלטות שונות בנוגע לסידור הראייה של הילדים.

ב. בשביל להימנע מצבירת חובות – יתרון אחר של חקירה כלכלית בהיבט הכלכלי הוא שבעזרתה שני הצדדים יכולים לדעת האם לבני הזוג שלהם יש חובות. בהרבה מקרים הצדדים לא מודעים לחוב של בני הזוג, עד שדרכיהן נפרדות. אם אחד מבני הזוג מגלה מאוחר מדי את החוב, יכול להיות שלא יהיו לו את הכלים והמשאבים להתמודד עם זה. מנגד, גילוי מוקדם של החוב מאפשר למנוע את הטלת האחריות על הצד בנישואין שבכלל לא היה מודע לכך.

ג. נאמנות בני זוג – חקירות אישות שמתמקדות בהיבט הכלכלי נועדו על מנת לבחון את הנאמנות בין בני הזוג. אם מסיבה כלכלית כזו או אחרת אפשר להסיק שבני הזוג לא נאמנים, תהיה לזה משמעות גדולה מבחינת הגט וההתייחסות של בתי המשפט או בתי הדין הרבניים.

בחירת שירותי חקירות

הדבר החשוב ביותר הוא לתאם חקירה כלכלית מול מי שמתמחה בכך בהיבט של גירושין. בפועל, החקירהמבוצעות תוך שילוב חקירות מחשוב, בילוש וריגול ולרוב הן גם דורשות את המעורבות או לכל הפחות את ההרשאה של מי שהזמין אותן.

כתיבת תגובה