בדיקת האזנות

כיצד משיגים אישור לביצוע האזנה לטלפון נייד

האזנות סתר הן מהפעולות המוכרות ביותר במהלך חקירות סמויות ולמעשה בזכות האזנות והקלטות סתר כיום יש אנשים רבים שיושבים בבית סוהר, חלקם אנשים ידועים ואפילו ראש ממשלה לשעבר בישראל, אהוד אולמרט. עם זאת, ישנו חוק להאזנות סתר שאוסר על ביצוע האזנות והקלטות בלא ידיעת המוקלט שהעונש עליהם חמור מאוד.

מדוע אסור להקליט והאם זה יכול לעזור לחקירה?

נכון שהאזנה לטלפון נייד יכולה להיות הפתרון לחקירה מסוימת אך היא עדיין לא חוקית. אי אפשר להקליט כל אדם או להאזין לשיחה שלו בגלל שיש לו את הזכות לפרטיות כמו בכל מדינה ששואפת להיות דמוקרטית. עם זאת, ישנן זכויות אחרות שצריכים להתחשב בהן ולכן ההחלטה בסופו של דבר נתונה אך ורק בפני אנשים שהוסמכו לכך כמו שופט או מפכ"ל במקרים חריגים. ניתן להאזין בסתר לשיחות מסוימות בלי שום היתר או אישור ולו זמני כמו למשל האזנה לתחנות רדיו פיראטיות שלמעשה מבצעות עבירה בעצמן או האזנה לשיחות של אנשים רבים באופן אקראי בלי כוונת זדון.

בדיקת האזנות

כיצד אפשר להאזין לטלפון נייד?

מי שיכול לבצע האזנה לטלפון נייד הוא חוקר פרטי כאשר רק לו יש את הכלים לבצע זאת כמו כן יש לו גם אפשרות לבצע בדיקת האזנות למכשירים סלולארים. כמובן שכיום יש תוכנות ריגול רבות שכל אחד מאיתנו יכול להוריד אך לא פשוט לבצע האזנה בשיטה הזו ולמעשה קל מאוד לאדם שאותו מקליטים לגלות זאת ללא צורך בבדיקת האזנות של משרד חקירות. לחוקר פרטי יש מספיק ציוד להאזנה כולל רמקולים קטנים שרובם בצורה של חפץ קטן ולא מחשיד כמו למשל מראה, עכבר של המקלדת, עט ועוד פריטים אחרים ואת האישור משיגים אך ורק בפנייה לבית משפט מחוזי.

אז איך משיגים את האישור להאזנה לטלפון הנייד?

בית המשפט המחוזי יבחן את הטענות של החוקר הפרטי ויחליט אם הוא מאשר לו להקליט אדם מסוים. כמובן שההאזנה וכמובן ההקלטה, שחייבת להתבצע כדי לספק ראיות לבית המשפט, ייעשו רק לפי מה שהקצה השופט בין אם זה לפרק זמן מוגבל או אדם אחד ספציפי לפי המצב הנתון. במידה ואי אפשר להגיע עד לבית המשפט המחוזי גם מפכ"ל המשטרה יכול להעניק היתר להקלטה אך היתר זה יינתן רק ל-48 שעות.

כתיבת תגובה